tirsdag den 11. august 2015

Top Ti Tirsdag


Denne uges Top Ti handler om de forfattere jeg har læst flest bøger af.

Det kan godt være svært, men lad os da endelig prøve ...





1) Nr. 1 må være Margit Sandemo. I og med at hendes Isfolke-serie er på 47 bøger og jeg har læst dem mindst 9 gange, så bliver det jo også til noget. :-) Derudover har jeg også læst lidt af hendes nye serie (men den er jeg dog ikke så betaget af), og et par enkeltstående romaner.

2) Stephen King. Jeg har læst næsten temmelig en del af det han har udgivet og han vil for altid være min helt.

3) Hmm ... nu begynder det så at blive sværere, men jeg tænker næsten at det må være Dean Koontz. Tilbage i 90'erne læste jeg en del af hans bøger uden dog egentlig at vide hvor mange det løber op på.

4) Pernille Eybye. I og med at hun er min skrivebuddie, så har jeg læst stort set alt hvad hun har skrevet og det er efterhånden en hel del.

5) Og det samme gælder så min anden skrivebuddie; Carina Evytt. Her har jeg vist også læst næsten alt hvad hun har skrevet.

6) Nr. 6 kunne godt være Marion Zimmer Bradley, for hun har skrevet 2 bogserier af hver 3 bøger, og dem har jeg også læst flere gange.

7) Uhh, nu bliver det rigtig svært ... Chris Carter måske? Her har jeg læst alle hans bøger i Robert Hunter serien.

8) Hmm ... planlagt er det her i hvert fald. Diana Gabaldons Outlander univers. Jeg er kun nået til bog nr. 3, men der er mindst 9 plus følgehistorier, så hun må tælle med.

9) Ed McBain kommer jeg pludselig i tanke om. For mange år siden slugte jeg alle hans romaner om Station 87 og der var altså en del.

10) Hov, for søren ... JK Rowling sgu da ... Alle Harry Potter bøger samt "Den Tomme Plads".


Den var lidt sværere ... :-) Fremover kan det i øvrigt være at mine Top Ti Tirsdage bliver ændret til Book Tag Tirsdage, for lister på den måde her kan godt være lidt svære altid at skulle udfylde. Eller også dropper jeg det igen. Who knows ... :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar