fredag den 21. august 2015

En flænge i himlen - John Green

En flænge i himlen handler om noget yderst alvorligt. 

Kræft.

Hazel er en ung pige, som på sit fjerde år lever med kræft. Hun forsøger at leve livet, så godt som hun kan, men det er først da hun møder den ligeledes kræftsyge Augustus, at det går op for hende, hvordan livet egentlig skal leves.




Den her roman ender som en af de ufuldendte. Ikke fordi den ikke er skrevet godt, for det er den. Og ikke fordi den ikke fænger, for det gør den.
Men fordi jeg simpelthen ikke kan holde ud at læse om børn, der får kræft.

Jeg ved det findes, men jeg lever fint i min fornægtelse af det, indtil jeg - guderne forbyde det - skulle støde på det selv.

Og derfor kunne jeg simpelthen ikke få mig selv til at fortsætte med bogen.

Kald mig bare kylling, men det kunne jeg bare slet ikke klare ...


Forlag: Politikens Forlag
ISBN: 978-87-400172-29
Medie: Lydbog

2 kommentarer:

  1. Det ér også en barsk bog. En stærk bog, der fremkalder alle følelser og tårer. Den er jo lidt kendt for knuse hjerter..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har også set alle de gode anmeldelser om den, og jeg var også fanget af den, men argh ... nej ... måske senere, når datteren er nået over den alder. ;-)
      Jeg har dog helt bestemt tænkt mig at læse andet af John Green. Jeg kan godt lide hans skrivestil.

      Slet