tirsdag den 7. juli 2015

Top Ti Tirsdag


Så blev det sørme tirsdag igen. :-)

Og ugens Top 10 er ... trommehvirvel ...

"De mest 10 hypede bøger, som jeg aldrig har læst"



Hmm .... et øjeblik troede jeg lige det ville blive nemt, men det tror jeg faktisk slet ikke at det bliver. Men lad os springe ud i det, og så ser vi hvad der kommer ud af det. :-)

1) Fifty Shades of Grey
Den er i hvert fald hypet og jeg tvivler på at jeg nogensinde kommer til at læse den. Fordi ... man hører om at folk synes at den forherliger dominerende forhold, men vel mest fordi man hører at sproget er latterligt dårligt.

2) Twilight
Jeg nåede aldrig at springe på vampyrbølgen mens den var der. Jeg har da læst et par stykker og mest bemærkelsesværdig er selvfølgelig Pernille Eybyes "Blodets Bånd" serie, men derudover har jeg aldrig følt behovet for at kaste mig ind i den verden. Der er masser af andre at tage fat på. :-)

3) Alkymisten af Paulo Coelho
Jeg har hørt så meget om den her, men har ikke selv fået den læst. Nu hvor jeg dog har genopdaget lydbogsmediet, har jeg faktisk puttet den på min TBR-liste, så måske ...

4) Game of Thrones af George RR Martin
Det samme med den her. Det er jo nogle store tykke bøger, så det er ikke sikkert at jeg nogensinde ville få dem læst, men nu er de også på min lyttebogsliste.

5) Forbandede ungdom af JD Salinger
Jeg har hørt SÅ meget om den, og det er næsten med skam at jeg må erkende at jeg ikke har fået læst den her. Men jeg skal nok! :-)

6) Jussi Adler Olsen
Det er ikke fordi jeg har noget imod ham. Jeg har ikke engang læst noget af ham, så jeg skal ikke kunne sige det, men når det bliver populært så bliver jeg ofte stædig og så går der noget tid inden jeg kommer til det. Jeg skal også nok nå at læse ham på et tidspunkt, men ikke lige nu. :-)

7) Life of Pi
Den har jeg heller aldrig fået læst, men det er så ret tvivlsomt at jeg nogensinde kommer til det, da den er gammel og derfor ikke vil poppe op i mit synsfelt så ofte.

8) Stieg Larsson
Jeg har aldrig fået læst noget af Stieg Larssons, og det har nok samme årsager som med Jussi Adler-Olsens. Ikke modvilje, men nok også fordi det er krimier, og det får jeg ikke læst så meget af.

9) Bridget Jones dagbog
I det hele taget er jeg sprunget over hele den chick-lit periode, der bare synes at blive ved og ved. Måske jeg kommer på den engang, hvem ved. :-)

10) Stolthed og fordomme
Man kan vel næppe kalde det en "hyped" bog, når der er tale om en klassiker (som også under punkt 5), men nej, den har jeg heller ikke fået læst, og ... jo, nu er den da kommet på min lytte TBR liste, så måske der er håb.



Men generelt ... der er GODT nok mange bøger som man aldrig kommer til at læse. Er det ikke det, der er allermest kreperligt? Der er ikke liv nok til at kunne læse dem alle ...?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar