mandag den 18. juli 2016

Beautiful Creatures - The Caster Chronichles #1 - Kami Garcias & Margaret Stohl

Is falling in love the beginning . . . Or the end? 



In Ethan Wate's hometown there lies the darkest of secrets. There is a girl. Slowly, she pulled the hood from her head. Green eyes, black hair. Lena Duchannes. 
There is a curse. On the Sixteenth Moon, the Sixteenth Year, the Book will take what it's been promised. And no one can stop it. In the end, there is a grave. 

Lena and Ethan become bound together by a deep, powerful love. But Lena is cursed and on her sixteenth birthday, her fate will be decided. Ethan never even saw it coming.


Jeg har fået mig et Storytel abonnement også. Af en eller anden grund var der bare overhovedet ikke nogen bøger på Mofibo jeg gad læse og jeg påbegyndte en masse, som jeg bare slettede igen.

Især de danske ... jeg kan bare slet ikke klare danske oplæsere længere. Det er jeg ked af, men sådan er det vist for tiden.

Pudsigt nok ... den første bog jeg så vælger på Storytel, er også én jeg har mulighed for at læse på Mofibo, såeh ... (ruller med øjnene).

Det her er YA-paranormal romance så det basker. Lena og Ethan er forbundne på en eller anden sær måde. Allerede inden Lena flytter til byen, har Ethan disse mystiske drømme, hvori han mister en pige, som åbenbart betyder meget for ham. Det er først da Lena Duchannes møder op på hans skole i den lille søvnige sydstatsby, at det går op for ham, at drømmene er virkelige.Og det viser sig at Lena også har drømmene.

Der er i det hele taget mange ting ved Lena, som er lidt komplicerede, men Ethan er ligeglad for han er stormende forelsket, og det virker til at Lena gengælder følelserne.Jeg kan virkelig godt lide oplæsningen af denne, hvor den ejendommelige men alligevel smukke sydstatsdialekt virkelig kommer til sin ret, når oplæseren læser fx Almas replikker eller Macon, Lenas onkel.
Fantastisk. :-)

Jeg kunne godt have undværet alle de andre lydeffekter som fx tordenvejr, regnvejr, eller den sang som er et omdrejningspunkt for bogen.

Hovedpersonerne ... Ethan er liiidt for sød for min smag. Han er en god dreng. Hjælper sine gamle tanter og er meget empatisk og betænksom. Umiddelbart bliver der også vadet lidt hen over ham (især i starten af bog to), hvor jeg ville ønske han ville vise noget tænder.

Lena er jeg ikke specielt vild med, eller faktisk ... jeg synes hun er en egocentreret dum ko til tider. Hun beklager sig over at ingen forstår hende, men hun lukker da så sandelig heller ikke Ethan ind, så han får en chance for at forstå.Dybt suk.

Men på trods af det ... Jeg troede egentlig bare at jeg ville lytte til bog nr. 1 og så vende tilbage til en af de andre bøger på min stadigt voksende TBR-liste, men da jeg blev færdig med 1'eren i denne serie, skyndte jeg mig da bare videre til den næste. :-)

Om jeg fortsætter til 3'eren vil vise sig. 

Forlag: Penguin Books
Sider 592
Engelsk lydbog - 17 timer og 10 minutter



Ingen kommentarer:

Send en kommentar