torsdag den 10. september 2015

Djævelens lærling - Den store Djævlekrig #1 - Kenneth Bøgh Andersen


Filip er en god dreng, en rigtig god dreng. Ved et uheld bliver han påkørt af en bil, dør og lander i Helvede. 
Tilsyneladende er han udset til at være Djævelens arvtager. 

Det går dog hurtigt op for Lucifer, at det ikke er den rigtige dreng, men han er nødt til at oplære ham alligevel.
Det er blot et spørgsmål om at finde Filips skyggesider, og det bliver langt nemmere, da Filip pludselig forelsker sig i en hundjævel og oplever jalousiens stærke kræfter.

Filip får hurtigt både venner og fjender i den sære dystre underverden. Og pludselig får han også færten af et ondsindet komplot mod den sorte trone


Jeg har haft dem her på min læseliste i lang tid og jeg støder også på dem konstant, når jeg er på biblioteket, og da Cautious nævnte dem for mig mens jeg lige var in-between-books, var det naturligt lige at gå i gang med dem.

Og jeg er temmelig vild med grundideen i dem. Hele det mytologiske univers omkring Underverdenen er virkelig godt skildret på en positiv, hyggelig og sjov måde.

Filips godhed gik mig dog næsten lige så meget på nerverne som det gjorde Lucifer, men han kom jo noget efter det. :-)

I det hele taget synes jeg at det er en rigtig god børnefantasy, som jeg har lyttet til med største fornøjelse.
Nu er det jo også Kenneth Bøgh Andersen der selv læser lydbøgerne op, så han forstår at betone det de rigtige steder.

Det er et fornøjeligt bekendtskab, og jeg er allerede gået i gang med 2'eren.

Forlag: Høst og Søn
ISBN: 978-87-6380250-5
Sider: 314
Lydbog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar