søndag den 8. maj 2016

Writing Magic - Gail Carson Levine

Do you want to write stories that catch your readers and never let go?
Have you ever wondered how to create a book as magical as Ella Enchanted, as touching as Dave at Night, as captivating as Fairest?
Well, now you can find out!
In Writing Magic, Newberry Honor author Gail Carson Levine shares her secrets of great writing. She shows how you, too, can get terrific ideas for stories, invent great beginnings and endings, write sparkling dialogue, develop memorable characters - and much, much more.
She advises you about to do when you feel stuck - and how to use helpful criticism. 
Best of all, she offers writing exercises that will set your imagination on fire.

With humor, honesty and wisdom, Gail Carson Levine shows you that you, too, can make magic with your writing.


Den her bog får fem hjerter. Ikke fordi det er en bog der vil være mindeværdig og blive hos mig i hukommelsen i lang tid, men fordi den er god til det, den skal. 
At være en god skrivebog.

Det er af og til at jeg læser skrivebøger. Ikke kun fordi jeg altid selv kan blive bedre til mit skriv, men fordi det inspirerer mig og giver mig lyst til at skrive. Den glæde som man altid bør have ved at skrive, finder vej tilbage til mig, selv når det er træls.
For det er træls af og til. ;-)

Jeg vil på ingen måde side at den når Kings bog "On Writing" til sokkeholderne, men det er ganske tæt på.

Jeg synes at Gail Carson Levines forklaringer på dialog, kropssprog, idé og layout (hey! En af mine kæpheste, som jeg også har skrevet et længere indlæg om, men det er ikke så tit man ser det i skrivebøger) er helt ... back to basic og nede på jorden så alle kan være med.

Hendes øvelser er relevante og kommer i god og fornuftig orden, og virker også nemme at gå til.
Hovmodigt må jeg tilstå at jeg ikke har lavet nogle af øvelserne, men jeg kan nikke genkendende til dem alle.

Ganske vist refererer hun (selvfølgelig) til sine egne bøger og frembringer eksempler derfra, men det er ikke nogen hindring, hvis man ikke har læst dem. Og selv om rådene her er på engelsk, kan en dansk forfatterspire sagtens gøre brug af dem.

Så ... hvis du selv går med en forfatter i maven og har lidt svært ved at få organiseret dit skriv eller bare ikke synes at det er godt nok, så gør dig selv den tjeneste at læse/lytte til denne her bog.
Der er meget godt at hente i den.

Forlag: HarperCollins
Sider: 176
Engelsk lydbog - 3 timer og 21 minutter


Ingen kommentarer:

Send en kommentar