mandag den 2. maj 2016

The One - The Selection #3 - Kiera Cass

The highly anticipated third book in Kiera Cass's #1 New York Times bestselling Selection series.
The One will captivate readers who love dystopian YA fiction and fairy tales.
The One is perfect for the fans who have followed America's whirlwind romance since it began  - and swoon-worthy read for teens.

The Selection changed America Singer's life in ways she never could have imagined. Since she entered the competition to become the next princess of Illéa, America has struggled with her feelings for her first love, Aspen - and her growing attraction to Prince Maxon.

Now she's made her choice ... and she's prepared to fight for the future she wants. 

Find out who America will choose in "The One", the enchanting beautiful third book in the Selection series.



Åh du godeste, jeg ved ikke engang hvorfor jeg fortsætter de her, for ...

Nåh, lad mig starte med begyndelsen. Bog 1 handlede om hvordan America Singer kom ind i konkurrencen (temmelig modstræbende) og var blandt de 35 almindelige piger fra Illéa, som skulle konkurrere om den (selvfølgelig) smukke og tiltrækkende prins Maxon.

Bog 2 handler om at America konstant vakler mellem sin første kærlighed Aspen (som slog op med dig, kvinde!) og prins Maxon (og ja, hvis man er på team et eller andet, har jeg helt klart været på Team Maxon fra starten. Aspen er bare ... et kortsigtet, stædigt og egoistisk fjols).
Jeg nåede at blive træt af hele trekantsdramaet mellem dem, for hovedpersonen var temmelig vægelsindet, så snart hun var med den ene, var hun overbevist, for så bare at blive modbevist, når hun var sammen med den anden.

Her i den 3. bog beslutter hun sig omsider for Prins Maxon (wehuu!), men bærer sig konstant tåbeligt ad. "Nej, jeg vil da ikke sige "Jeg elsker dig" først".
Dybt og tålmodigt suk ...
Ja, du tager dig da bare god tid, finke for det er da ikke som om der står 4 andre piger og bare venter på at swoope ind, hvis de får chancen.

Jeg blev uventet rørt på et tidspunkt, selv om hele den sidehistorie virkede som om den var smidt ind for at forlænge bogen, så der fik jeg pludselig tårer i øjnene da hun læste et vist brev.

Men slutningen ... argh ... som sidehistorien tidligere havde virket som om hun forsøgte at trække tiden, så slutningen, der kulminerer med temmelige voldsomme actionscener ... bliver kogt ned til ingenting.
Hvilket er pudsigt, for actionscener er helt klart de sjoveste at skrive, men det er Kiera Cass åbenbart ikke enig med mig i, for hun flyver nemt og elegant over temmelig dramatiske begivenheder. Så nemt at jeg nærmest skar tænder.

Alligevel fortsatte jeg. Og alligevel fortsætter jeg, for jeg er da gået i gang med at lytte til "The Heir" ... damn you, Kiera Cass.
Du fangede mig alligevel!

Forlag: Harper Collins
Sider: 336
Engelsk lydbog - 7 timer og 25 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar