fredag den 6. maj 2016

The Heir - The Selection #4 - Kiera Cass

Princess Eadlyn has grown up hearing endless stories about how her mother and father met. Twenty years ago, America Singer entered the Selection and won the heart of Prince Maxon - and they lived happily after.

Eadlyn has always found their fairy-tale story romantic, but she has no interest in trying to repeat it. If it were up to her, she'd put off marriage for as long as possible.

But a princess's life is never entirely her own, and Eadlyn can't escape her very own Selection - no matter how fervently she protests.

Eadlyn doesn't expect her story to end in romance. But as the competition begins, one entry may just capture Eadlyn's heart, showing her all the possibilities that lie in front of her ... and proving that finding her own happily ever after isn't as impossible as she's always thought.


Det er lidt sjovt, for da jeg begyndte på den her bog, var jeg ikke helt sikker på at jeg ville læse den færdig. Jeg havde læst de tre bøger om America og Maxon (hvor jeg dog sagtens mener at 2'eren kunne have været udeladt, for trekantsdramaet der blev lige trættende nok) og har været rigtig godt underholdt, og da jeg så så at der lå en 4'er, der handlede om deres ældste barn, måtte jeg bare læse med.
I starten var jeg dog en smule ... naah ... hovedpersonen er temmelig utiltalende til tider, selv om man egentlig godt forstår hendes bevæggrunde. Det er (sikkert) ikke nemt at vokse op med den viden at man skal være monark en dag. Presset må være temmelig omfattende, og alle holder altid øje med hvad man laver.

Da hun går med til at afholde en "Selection" hvor hun skal finde en passende mand mellem 35 almindelige unge fyre, har hun ingen intentioner om at det skal ende med hverken kærlighed eller bare en udholdelig mand, men hun har lovet sine forældre at give det en chance i 3 måneder, og den tid går vel hurtigt, tænker hun.

Men "The Selection" ændrer hende. Hun bliver pludselig nødt til at indse nogle ting om sig selv, som de udefrakommende unge mænd bringer med sig ind i paladset, hvor hun har levet temmelig isoleret.
Holdninger og meninger som hun har undgået, bliver hun nødt til at erkende hvilket er temmelig sundt for hende, for jo mere hun nedbrydes desto mere holder jeg af hende.
Ondt men sandt. ;-)


Bogen slutter temmelig dramatisk, og det er faktisk først i dag at jeg opdager at der kommer en bog mere i serien. Faktisk er den ikke engang udgivet endnu, men kommer her den 16. maj. Den kan dog allerede nu fås som lydbog hos audible.com, så jeg overvejer om jeg ikke skal kaste mig ud i det abonnement, som jeg længe har tænkt på. ;-)
Jeg kan jo også få fat i Diana Gabaldons lydbøger på den måde. OG Game of Thrones ... 
Suk, må nok hellere kaste mig ud i det.

I hvert fald har jeg indtil nu været ret godt underholdt af "The Selection". Min indre romantiker lever åbenbart i bedste velgående. ;-)

Forlag: Harper Collins
Sider: 400
Engelsk lydbog - 8 timer og 48 minutter


Ingen kommentarer:

Send en kommentar