mandag den 2. maj 2016

Emmas pinlige og totalt hemmelige dagbog - Nice eller nederen #3 - Kirsten Ahlburg

"Kære dagbog
Jeg skal aldrig spille sandhed og konsekvens mere. Det er vildt pinligt., hvad jeg har rodet mig ud i.
Simon havde set min Facebook-opdatering og kom hen til mig og kyssede mig lidt midt på munden ..."

Emma er 13 år - snart 14, og livet er nogle gange bare vildt nice. Andre gange er det totalt nederen - og ret tit er det frygteligt pinligt.

Hvad gør man for eksempel, år man vågner med en stor bums på næsen på sin konfirmationsdag? Eller når man tager fejl af drengenes og pigernes omklædningsrum?
Eller når en fjollet Facebook-opdatering pludselig skaber en masse ballade ...?

Følg Emmas dagbog et år af hendes liv som teenager.




Det var egentlig meningen at jeg skulle læse og anmelde den her sammen med min datter, men udmeldingen kom prompte fra Mini-Eiben; "Den der ... den er alt for tøset."
Godt så, tænker jeg og undlader at nævne mængden af tyl og sart lyserød som nærmest druknede mig da hun var lidt yngre. ;-)

Så jeg har læst den alene. Ganske vist er jeg nooooget over målgruppen, men derfor kan jeg jo godt have en menig alligevel. :-)

Bogen handler om Emma, som er 13 - snart 14 - og man følger hende i det år, hvor hun skal konfirmeres. Der sker rigtigt mange ting i Emmas liv; hendes kæreste flytter til Norge, hun bliver mobbet, hun skal konfirmeres, storesøsteren starter på efterskole og en hel del mere.

Det er en hardback udgave med rigtigt flotte og farverige illustrationer, både udenfor og indeni teksten, og det er et lækkert produkt. Virkelig gennemført.

Jeg synes også at forfatteren kommer godt omkring alle de problematikker man har som pre-teen. Om kærester, om sex og om veninder og fjender, og det hele bliver fremført realistisk og troværdigt. Der var i hvert fald flere af tingene, som jeg kan mindes jeg selv kæmpede med.

Anbefales til unge piger i 11-13 års alderen.

Tak til forlaget Turbine og forfatteren for anmeldereksemplar.

Forlag: Turbine
Sider 167
Trykt anmeldereksemplar

Ingen kommentarer:

Send en kommentar