tirsdag den 3. november 2009

Mammutjægerne - Jean M Auel

Fortsættelsen af serien ”Jordens Børn” hvor Ayla og Jondalar kommer til Løvelejren. Her møder Ayla for første gang mennesker fra de fremmede, som hun selv stammer fra. Men her møder hun også fordommene mod fladskallerne, som hun er vokset op hos, og kæmper en evig kamp for at nedkæmpe fordommene og blive anerkendt. Samtidig trækker Jondalar sig væk fra hende, for han vil give hende lov til at vælge, om hun ønsker ham eller den mørke Ranec, der også bejler til hende.
Som jeg har nævnt tidligere, så var jeg formentlig ikke klar til at læse bøgerne, da jeg læste dem første gang, for nu nyder jeg dem meget mere. Jeg skimmer endda ikke så meget, som forventet, selv om hendes natur- og sexscener er ret så detaljerede.

Nu hvor jeg selv er i gang med en istidshistorie er al hendes detaljer jo rigtig vigtige for mig, men man kan sige at rent skønlitterært er det måske lige rigeligt.

Men fremragende stadigvæk. Jeg har allerede kastet mig over den næste i serien: Rejsen over stepperne.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar