søndag den 22. januar 2017

Som sendt fra himlen - Cora Carmack

Jeg trængte til noget sødt, og det fik jeg! :-)

Jeg havde lige taget nogle Reading Challenges i rap, og havde brug for lidt lystlæsning. Valget faldt på SOM SENDT FRA HIMLEN af Cora Carmack, fordi den længe har stået på min fiktive boghylde hos Storytel.

Jeg vidste så faktisk ikke at det var nr. 2 i en serie, men denne her kan sagtens læses uden at have læst den første (håber jeg, men jeg føler da ikke jeg gik glip af noget).

Bogen handler om skuespilleren og dramastuderende Cade, som er nede efter at hans store kærlighed Bliss har forelsket sig i en anden. 

Og om Max (aka Mackenzie) som er forsanger i et band og kæreste med sin trommeslager, Maze. Ikke lige hendes forældres førstevalg af en kommende svigersøn.

Så derfor - da hendes forældre pludeligt ringer og fortæller at de er i byen og ønsker at fejre Thanksgiving med hende og hendes kæreste - går Max i panik. De meddeler hende at de er omkring 10 min fra hendes stamcafe.
Hun sender Maze væk, og vil egentlig fortælle at han blev syg, da hun får øje på Cade, der sidder alene ved et firmandsbord.
Hun overtaler ham til at spille sin kæreste, bare for en dag, for han er lige typen der ville kunne begejstre hendes forældre.
Til hendes overraskelse siger han ja.

Det her var en skøn historie, og den havde en virkelig god humoristisk undertone undervejs. Flere gange måtte jeg tage mig selv i - mens jeg handlede og lyttede til lydbogen i Fakta - at smile fjoget, for der var altså nogle ret herlige scener i bogen.

Jeg kendte ikke tidligere til Cora Carmacks skrivestil, men det er helt klart ikke den sidste jeg har læst af hende.

Det er selvfølgelig ikke en bog der revolutionerede mit liv, men den er sød, den er hurtigt læst, og man sidder med sådan en  nuuuurgh-fornemmelse i sig efter endt læsning.
Og det i sig selv er jo også dejligt. :-)

Jeg læste den her som afveksling til min Reading Challenge, men det viste sig faktisk at den kunne passe på et af punkterne alligevel. Det punkt med at læse en bog med en rød ryg. 


Forlag: Lindhardt & Ringhoff
Sider i trykt form: 354
Hørt som dansk lydbog - 7 timer og 56 min - Oplæsere: Randi Winther & Jakob Sveistrup

Omtale: 

"Kys, grin, drama og en kemi, der slår gnister og får dit hjerte til at galoppere. 'Som stjernerne står' har det hele!" - GOODREADS.COM 22 år og stadig jomfru. Kontrolfreaken Bliss Edwards er snart færdig på college. Hun er glad for sit liv, hun er omgivet af gode venner, og hun har tjek på tingene. Der er bare én lille detalje: Hun har aldrig været i seng med en fyr. Derfor beslutter hun en aften at få det overstået med et one-night-stand, men i sidste øjeblik får hun kolde fødder og efterlader en flot fremmed alene i sin seng. Og som om det ikke var pinligt nok i sig selv, opdager hun dagen efter, at hendes nye dramalærer er manden, hun efterlod nøgen i sin seng for mindre end otte timer siden ... Som stjernerne står er en vidunderligt sjov og romantisk historie om at turde give slip og miste kontrollen et øjeblik for endelig at møde kærligheden. Cora Carmack er en amerikansk bestsellerforfatter. Som stjernerne står er hendes debutroman og den første bog i den populære Losing It-trilogi. Bogen strøg til tops på de amerikanske bestsellerlister og er i dag solgt til udgivelse i mere end ti lande. "Romantisk, sjov og vildt sexet [...] Et must read for alle new adult-fans." - GOODREADS.COM "En af de få bøger, der har formået at få mig til at grine højlydt. Og de dampende hede scener? Jep. De var hotte. Men det var så meget mere end det. Min yndlingsbog i år!" - JENNIFER L. ARMENTROUT, BESTSELLERFORFATTER




Ingen kommentarer:

Send en kommentar