fredag den 22. oktober 2010

Et studie i rødt - Arthur Conan Doyle

Efter have læst Julian Barnes fiktive biografi om Arthur Conan Doyle, fik jeg lyst til et gensyn med Sherlock Holmes. Da jeg var barn læste jeg nogle forkortede udgaver af hans bøger, som jeg rigtig godt kunne lide, så jeg var lidt spændt på at se om de "rigtige" var noget værd.

Pudsigt nok var det noget af en detektivopgave at finde hans bøger på mit lokale bibliotek, da de åbenbart har glemt nogle alfabetiseringsregler og havde gemt ham under C og ikke under D, som jeg ville mene.

Og han er jo ret fantastisk, ham Holmes, altså hans iagttagelsesevne er jo formidabel, men Doyle har jo hittet på det, og det er også bemærkelsesværdigt. Jeg tror jeg må have bestilt nogle flere, for resten af hans bøger var endt ude på Magasinet. Sikke en skæbne ...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar