fredag den 5. november 2010

Odd for evigt - Dean Koontz

"Odd for evigt" er anden del i serien om Odd Thomas. En hovedperson, som Koontz' læsere åbenbart har krævet mere af. Og det er forståeligt nok. Koontz er både morsom og spændende i denne fortsættelse, og han er jo en virkelig sympatisk gut, ham Odd.

Historien er fængende og man drives videre, selv om man egentlig regner plottet ud relativt tidligt. (Hvilket i øvrigt er pudsigt, da jeg netop for nylig over for en forfatterveninde bedyrede at det prøvede jeg aldrig at gøre. Jeg må nok æde mine ord i mig igen :-))

Det eneste der irriterer mig lidt ved de to Odd-bøger, som jeg nu har læst er Koontz' abrupte stil. Om det er generelt for hans nuværende måde at skrive på, eller om det kun er i Odd-bøgerne, ved jeg ikke.

Men underholdende er de da!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar