lørdag den 16. oktober 2010

Havmanden - Niels Brunse

Denne blev også hentet hjem fra biblioteket for at fylde min B-side op. ;-) Og også her blev jeg positivt overrasket. Egentlig mærkeligt, men der må dælme findes mange gode bøger derude.
Stilen er ganske vist noget stille, men så bliver man lige af og til rusket op af en eller anden vildt upassende kommentar. Så man hænger i, og fortsætter.

Det er også en god historie. Tidsrejsende er altid en god historie, og her berøres også de paradokser man uundværligt støder ind i.

Og så er der jo det historiske aspekt, som altid fænger mig. For mig at se findes der ikke uinteressante æraer i menneskets historie, og selv om England i 1600-tallet hører til en af mine blinde sider, så var jeg fanget alligevel.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar