lørdag den 21. februar 2015

Kærlighed ved første klik - Palle Petersen


Gameboy er bidt af computer og PlayStation. Men han opdager, at det er mere spændende at chatte med piger. Det er bare så svært at score dem i virkeligheden ...

"Jeg har taget et trendcheck på nettet. I en scoreguide har jeg fundet hotte opskrifter på, hvordan man tænder en pige på 10 minutter: Jeg dresser mig i dyrt mærketøj og øver mig foran spejlet.
Man kan lave 7.000 grimasser. Jeg skal finde dét seje scoreblik, der brænder sig ind i hende ...

Yes! Jeg er super trendy, vildt tjekket og toptunet. Ingen kan modstå mig, sq.


Her er en af de få ungdomsbøger som har en dreng som hovedperson, så det var forfriskende at se teenagealderen fra den vinkel for en gangs skyld.

Gameboy ... og her sidder jeg lige og tænker over om jeg egentlig på noget tidspunkt har fået at vide hvad hovedpersonen egentlig hedder rigtigt ... starter ud med at være en super-spille-nørd, som ikke kan tage piger seriøst, og da slet ikke, hvis de ikke kan begå sig i spillenes verden.
Efterhånden så ændrer det sig dog og han begynder at skifte PlayStationen ud med diverse datingsites, hvor han på grund af sine - skal vi sige let overdrevne profiler - også møder en del piger både online og i virkeligheden, som ikke lige er sagen for ham.

Vi følger hans kamp indtil han når vendepunktet og endelig begår sig som sig selv, hvilket også giver pote.

En sød ungdomsbog, skrevet i et måske lidt overgearet sprog men letlæst og fængende.


Forlag: CDR Forlag
ISBN: 87-7841-416-4
Sider: 159
Biblioteksbog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar