mandag den 19. marts 2012

Bunker 137 - Michael Kamp

Det er første gang jeg stifter bekendtskab med Michael Kamp, selv om jeg har hørt om både ham og hans bøger i længere tid. Sådan er det vel, når man "hænger ud" med horrorforfattere. ;-)
Og han skuffede bestemt ikke!

Bunker 137 handler om en gruppe Waffen-SS soldater, der i krigens sidste dage må søge tilflugt i en forladt bunker. Det er Hitlers ørn, der er på døren, men bunkeren er tilsyneladende forladt i al hast og der er ingen af deres våbenbrødre at se.

Herfra vil jeg så faktisk ikke fortælle mere, for i og med at man har en forladt bunker, krigen der buldrer hen over hovedet på én, en mystisk ståldør der ikke kan åbnes og strøm der afbrydes fra den anden side af den, så behøver man ikke at vide mere. Ikke ud over stilen er lagt, og at der er fart over feltet.

Kamp skriver rigtig godt. Stilen er næsten filmisk, og man har ingen problemer med at se hverken geværmundingernes lysglimt eller blodet for sig, mens man læser derudaf.

Jeg har længe haft i tankerne at jeg måske skulle læse hans Moln - Jorden husker, men nu er jeg da sikker! :-)

Næste bogprojekt: 100 låger af ND Wilson


Ingen kommentarer:

Send en kommentar