mandag den 12. juli 2010

Den amerikanske sømand - Karsten Lund

Det her var også en af de bøger, der stod i en af mine flyttekasser med påskriften "Ulæste bøger".

Den har en ret kedelig forside, så jeg har haft den i hænderne flere gange, men så lagt den væk til fordel for noget andet.

Men jeg har faktisk været ret betaget af den, så det var en positiv overraskelse. Det er en roman om en slægt i Skagen, og ud over det interessante i at se Skagens historie oprullet på en godt fortalt måde, så er der selvfølgelig en grum hemmelighed i familien, som bliver afsløret i sidste ende. En som man ganske vist har gættet på et meget tidligt tidspunkt, men det gør faktisk ikke noget.

Generelt har jeg heller ikke noget imod at kunne gætte slutningen, når bare jeg føler mig godt underholdt, og det har jeg gjort i denne.

Jeg tror jeg skal have tjekket hans andre bøger ud. Han skriver i hvert fald rigtig godt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar