lørdag den 27. februar 2010

Det onde / It - Stephen King

Det var egentlig en debat på Fyldepennen.dk, der fik mig til at gribe fat i denne her igen. En debattør mente at "Stephen King bare skulle se at gøre sig færdig", og i forhold til at jeg netop havde afsluttet "Duma Key" kunne jeg bare slet ikke få det til at hænge sammen.

Nu er "It" jo en væsentlig ældre historie, så sammenligningsmæssigt er det svært at sammenligne en forfatters værker, når der er 24 år imellem dem. Samtidig havde jeg faktisk filmatiseringen kørende på min indre nethinde konstant selv om det er lang tid siden jeg har set den, så det var vel næsten den, der lagde stemningen for mig.

Det er nu stadig en god bog og en god historie. Især fortalt fra børnenes vinkel. Han kan sgu noget med at beskrive børns barndom i halvtredsernes Amerika. Uanset hvor fattige de var, har man da næsten helt lyst til at være der selv.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar