lørdag den 18. maj 2013

Troldmåne - Isfolket 36 - Margit Sandemo

Christa er 17 år og vidunderligt smuk. Frank, som hun tror er hendes far, undertrykker hende med sin selvmedlidenhed og forbyder hende at have kontakt med Isfolket på Lindealleen.
Desuden forsøger han at presse hende til at gifte sig med enkemanden Abel, der har syv drenge.
Men da Christa får at vide, at han ikke er hendes rigtige far, og da hun ydermere møder kærligheden sammen med den unge Linde-Lou, kommer oprørstrangen op i hende.

Christa har altid plejet og passet den selvmedlidende Frank uden at stille spørgsmålstegn ved det. Hun er af et blidt og venligt gemyt, indtil hun ved et tilfælde overhører en samtale, hvori det påstås at Frank ikke er hendes far.
Isfolket har aldrig nænnet at fortælle Frank sandheden. At det er natdæmonen Tamlin, Vanjas eneste kærlighed, der er far til Christa. Ydermere er hun Lucifers oldebarn og derfor af en temmelig speciel herkomst. Hun har da også enkelte evner, som ingen andre har.

Da hun møder Linde-Lou forelsker hun sig straks i ham, men han bliver ved med at sige at de ikke kan få hinanden. Af to meget enkle årsager, som Christa dog ikke får noget at vide om før helt til sidst.
Da går det op for hende, at det aldrig kunne blive de to.

Men ætten er spændt på hvad der skal ske, for det er Christa der skal få det udvalgte barn, "som alle har ventet på".


Og med Nataniels fødsel tager vi fat på slutningen. Der er kun 9 bøger tilbage, så vi nærmer os med hastige skridt. Christas bog her er en af de smukke og sørgmodige i serien.




1 kommentar:

  1. Hej, jeg hedder "Tina Petersen" Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, kontakt doktor Zuzu nu via hans e-mail: doctorzuzutemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818 og kontakt også læge Zuzu på Viber via +2347013499818

    SvarSlet