torsdag den 9. maj 2013

Is og ild - Isfolket 28 - Margit Sandemo

Belinda bliver af alle betragtet som en lille sinke, fordi hun er usikker og kejtet. Da hun kommer til huset hos sin afdøde søsters mand for at passe sin lille niece, begynder en svær tide.
Belinda får en utrolig støtte af Viljar. Den ellers iskolde Viljar føler en stærk beskyttertrang overfor Belinda og kan snart se den ild, der brænder i hende. Ild kan varme og skabe tøbrud, men Viljars ispanser er tykt.


Heike og Vingas barnebarn Viljar, hører til de svage mænd i slægten. Han har alle dage været indesluttet, mut og går sine egne vegne. Familien er bekymret for ham, men overfor Belinda åbner han en smule op.

Det går jo som det må gå, selvfølgelig finder Belinda og Viljar kærligheden, men først efter at Viljar er blevet anklaget for mordet på Belindas svoger.

Dette er også en af "ugebladsromanerne", men den indeholder dog en meget væsentlig passage for Isfolket.

Vinga dør og sorgen lammer Heike. Stort set samtidig ankommer Tula til Gårstensholm. I hendes øjne lyser vildskaben, for hendes Thomas, den eneste der holdt hende til den almindelige verden, er nu død, og nu magter hun ikke at kæmpe imod Isfolkets forbandelse, der raser i hendes blod.
Hals og hoved rider Heike og Tula mod Isfolkets dal, i håb om at kunne befri slægten for forbandelsen. Belinda og Viljar rider efter dem for at bremse dem, men er magtesløse overfor de to ramte.
De kæmper mod Tengel den Ondes skinbillede, men er slet ikke stærke nok. Heike rammes af Tengel den ondes giftånde, og Tulas dæmoner kommer dem til undsætning.
Heike dør på vej hjem fra Isfolkets dal og Tula forsvinder ind på Gråstensholm, som det grå folk ikke har drømt om at forlade, selv om de lovede Heike det. Ingen ser hende nogensinde igen.



1 kommentar:

  1. Hej, jeg hedder "Tina Petersen" Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, kontakt doktor Zuzu nu via hans e-mail: doctorzuzutemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818 og kontakt også læge Zuzu på Viber via +2347013499818

    SvarSlet