tirsdag den 21. maj 2013

Epidemi - Isfolket 37 - Margit Sandemo

Den store, rare søn af Isfolket, Rikard Brink, er politimand og kommer på sit livs hårdeste opgave, da han skal spore en kopperamt, ukendt mands færden. Rikard optrævler mange menneskers triste skæbne, men lyspunktet er, at han møder den underkuede Vinnie.
På grund af smittefaren er Rikart afskåret fra kontakt med resten af Isfolket. Også her ulmer uroen. Der er mystiske ting i gære omkring den fireårige Nataniel, barnet, som slægten har ventet på i århundreder. Men også i den sag får Rikard en afgørende betydning.


Det er en af de helt almindelige bøger i Isfolke-sagaen. Den er meget prosaisk, men man fanges af den sympatiske Rikard, der i kamp mod tiden, skal opspore den kopperamtes færd i Norge.

Dog bliver den ramte Benedikte opsøgt af forfædrene, der har dårlige nyheder. Deres onde stamfader Tengel den Onde har forladt sit skjulested, og de kan ikke finde ham.
Slægten er forfærdet. Det er alt for tidligt. Nataniel er kun fire år gammel og er slet ikke klar til at tage kampen op mod Tengel.




3 kommentarer:

  1. Sjovt nok at jeg som Sci-fi-freak (næsten da!)skulle falde over omtalen af "Sagaen om Isfolket" serien - Og Anne Rivers Siddons's Et nyt liv her på siden, og endda med de samme meninger som mine. Sagaen om Isfolket har jeg læst fra nr.1 til den sidste i serien, på dansk, norsk og nynorsk-- Jeg var (er ) meget fascineret af Isfolket og Et nyt liv (Up Island)
    hilsen

    SvarSlet
  2. Hej Carsten.
    Tak for din kommentar. Ja, det er pudsigt med Siddons bog, der jo egentlig er ret ordinær, men som alligevel efterlader en smag, som bliver hængende. Og Isfolket synes jeg jo bare er en liga helt for sig selv.
    Den bliver klassificeret som sødsuppe, men den rummer faktisk meget, meget mere. :-)

    SvarSlet
  3. Hej, jeg hedder "Tina Petersen" Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, kontakt doktor Zuzu nu via hans e-mail: doctorzuzutemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818 og kontakt også læge Zuzu på Viber via +2347013499818

    SvarSlet