lørdag den 18. maj 2013

Slægtsbånd - Isfolket 34 - Margit Sandemo

Det undrer Isfolk-familien, at ingen af den yngste generation viser tegn på slægtens særpræg. Unge André påtager sig at optrævle familieforholdene omkring en ung pige, hvis dødfødte, vanskabte barn hans slægtning Vanja så i Trondhjem.
Barnet kan have været af Isfolket.
Hans søgen blotlægger en fantastisk historie og bringer ham i forbindelse med to kvinder, Mali og Nette, som begge får betydning for Isfolket.

Og det lykkedes virkelig for André at optrævle slægstforholdene for den døde pige. Han kan spore hendes aner helt tilbage til Arv Grips forsvundne søn, der blev samlet op på landevejen dengang for så mange år siden. Arv Grips kone blev overfaldet og myrdet af landevejsrøvere og de to moderløse børn stod i vejkanten og velmenende folk tog dem til sig.
Arvs søn Christer blev opfostret af en mand, der prægede ham til at fortsætte en vendetta som lå mange år tilbage. Næsten en hel landsby blev udslettet af en gudfrygtig præst, og det sagdes at Vargabys Jomfruer stadig gik igen inde i de dybe skove.

André og de to kvinders veje bliver ledt til Vargaby og der står de pludselig ansigt til ansigt med den afdøde præst.


Hvad kan man sige om denne bog? Den indeholder alle de typiske Sandemo-elementer. Der er den ulykkelige kærlighed, den spirende kærlighed, det overnaturlige og selvfølgelig hele Isfolke-essensen.
Det er ikke en af de store bøger i serien, men det skyldes også at man jo ved at man snart rammer afslutningen og derfor næsten ikke kan bære at skulle vente længere.


1 kommentar:

  1. Hej, jeg hedder "Tina Petersen" Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, kontakt doktor Zuzu nu via hans e-mail: doctorzuzutemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818 og kontakt også læge Zuzu på Viber via +2347013499818

    SvarSlet