torsdag den 17. marts 2011

Mørke steder - Gillian Flynn

Gillian Flynn er den ægte vare - en skarp, ætsende og overbevisende historiefortæller med sans for det makabre - Stephen King

Det var vel nok det, der fik mig til at putte bogen i posen, da jeg var på biblioteket sidst, men King har faktisk ret.

Historien er virkelig godt fortalt og synsvinklen er en helt anden end man plejer. Her er hovedpersonen den nu 31 årige Libby day, hvis familie blev næsten totalt udslettet ved en satantisk inspireret forbrydelse. Den eneste anden overlevende var den syvårige Libbys storebror på femten, som med hendes vidnesudsagn bliver dømt for forbrydelsen.

Først nu - da pengene fra de velvilliges fond er ved at være brugt - begynder hun at interessere sig for sagen igen.

Jeg vil ikke afsløre mere, for der er nogle overraskelser undervejs, og det der faktisk fylder mest i mine tanker ligenu kan jeg ikke engang skrive om, uden at afsløre for meget.

Læs den. Den er fremragende i sine personskildringer, og jeg skal helt bestemt have læst hendes anden bog "Skarpe Genstande".



Ingen kommentarer:

Send en kommentar