onsdag den 22. september 2010

Tågen og andre noveller - Stephen King

Jeg har været gået lidt død i bøgerne. Efter "Konkyliesamlerne" fik jeg fat i en dårlig bog, og efterfølgende en selvhjælpsbog, der heller ikke fangede. Da min mand så gik i gang med denne King-bog, så greb jeg chancen for at blive godt underholdt.

Og det er man jo altid, når man er i selskab med King. Nu er det bestemt ikke alle noveller i denne samling, der er fantastiske. Flere af dem er nogle af hans helt tidlige, men der er fantastiske noveller imellem. Mine yndlingsnoveller må være: Guds Tekstbehandlingsanlæg, Den elastiske Kugle, Tågen og Aben.

Men selv om de er svingende i kvalitet, så er det jo helt utroligt at hans personskildringer allerede i de tidligere historier er så gode.

Bare man dog kunne beskrive mennesker lige så godt. :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar