fredag den 30. september 2016

Recap September 2016



Så er det atter tid til at lave en opsamling på hvad jeg har læst i den forgangne måned.
Den startede med 2 længere bøger, så derfor har jeg ikke fået læst helt så meget, som i de tidligere måneder.

I denne måned blev det til 2 fysiske bøger = anmelderbøger, en enkelt ebog, som jeg anmeldte før den blev sendt i trykken, og 6 lydbøger (5 på engelsk og 1 på dansk).

I alt 464 fysiske sider og 80,4 timers lydbog. (Damn, jeg laver alligevel mange huslige ting i løbet af en måned!).

Lad os kigge på det.

Som sagt havde jeg gang i to lange bøger, i starten af måneden.

Som fysisk bog var det Annette Ellegaards "Superwoman er en følelse". Et anmeldereksemplar og en selvhjælpsbog, der skal få én til at træffe de rigtige beslutninger og ikke mindst få det liv man ønsker. En af de bedre af slagsen, hvis jeg ellers vurderer det korrekt.

Den anden lange bog var "Drums of Autumn" af Diana Gabaldon. Bog 4 i Outlander-serien, som jeg til min store fryd har opdaget på Storytel. Næste bog i serien varer så 55 timer, så det afskrækker mig en smule. Men jeg glæder mig!

Som ebog nåede datteren og jeg at læse "Det bogførte bogstav" af Teddy Vork. Faktisk nåede vi at læse den inden den gik i trykken, hvilket fik min datter til at føle sig vildt sej. Og hun elskede den. Jeg læste den med et halvt lukket øje, for Teddy plejer at gøre grimme ting ved sine personer, men jeg kunne ånde lettet op. ;-)

Efter romantikken i Drums of Autumn trængte jeg til lidt noget andet, så jeg hørte "Road Rage". 2 kortromaner af hhv. Richard Matheson og Stephen King/Joe Hill. På trods af min forgudelse af Stephen King, må jeg erkende at Richard Mathesons var bedre.

Jeg havde stadig brug for at få rystet sødsuppen af mig, så jeg fortsatte med Slipknot-forsangerens 3. bog: "You're making me hate you." Han er så fantastisk velformuleret og morsom at høre på, og så er det ham selv, der har indlæst bøgerne og han har altså en fantastisk stemme.

Efter det, var jeg nået så langt at jeg ville færdiggøre The Raven Cycle, hvor jeg manglede bog nr. 3 (Blue Lily, Lily Blue) og nr. 4 (The Raven King). En meget unik og utrolig godt skrevet serie, men som jeg stadig havde lidt kritikpunkter på.

Den anden fysiske aka anmelderbog var "Øjeblikke med Satan" af Else Cederborg. En hyggelig bog om mødet med Satan i dagligdagen.

Og så afsluttede jeg måneden med det der også var månedens mest fantastiske læseoplevelse, nemlig "Monster" af Patrick Ness.
Jeg har set den nævnt så mange gange, men har hele tiden skyet den lidt. Den varer 3½ time, den er for børn, den handler om sorg ... der er mange grunde til at undgå den. Men lad være ... den er læseværdig. Og mindefuld.
Og hold kæft hvor jeg tudede. ;-)

Efterårets målsætning er stadig at få læst nogle af serierne færdige, men jeg holder mig aldrig til læselister, jeg hopper fra gren til gren og jeg skifter gerne genre, når jeg er færdig med en bog. Nok også derfor jeg gik direkte fra "Monster" til den første "Calendar Girl". ;-)

Har I læst "Monster"? Og kunne I godt lade være med at tude? ;-)

5 kommentarer:

  1. Hvor læser du engelske lydbøger? Læser du dem på en af de mange app til den slags eller er det nogen du har købt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har abonnement hos både Storytel og Mofibo, også er der også ereolen.global, som godt nok ikke har et stort udvalg, men til gengæld er gratis. (Apps på mobil: Storytel, Mofibo, Ereolen og OverDrive)
      De engelske/amerikanske oplæsere ER bare bedre end de danske, så det er efterhånden sjældent jeg hører de danske (desværre). :-)
      Men jeg er blevet VILD med lydbogsgenren må jeg tilstå. :-)

      Slet
    2. PS. Det gode ved at tage dem som apps på telefonen er at jeg kan have telefonen i lommen, mens jeg fiser rundt og støvsuger og lægger tøj sammen. :-)

      Slet
  2. Åh, jeg vil så gerne læse 'Monster'. Alle taler så fint om den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man skal sætte sig op til det, for den ER sørgelig. Men den er også smuk. Og vigtig.
      Og jeg har ladet mig fortælle at den trykte bog er virkelig smuk med sine dystre tegninger.
      Så spring du bare ud i det. :-)

      Slet