lørdag den 30. april 2016

Recap - April 2016

Så blev det tid til at kigge tilbage på april måned og de bøger jeg har fået læst og lyttet til.

Jeg kan se at andre bloggere gør det, og tænkte at jeg ville gøre det samme.

Vist mest for min egen skyld. :-)

I april måned blev det til 7 fysiske bøger (alle anmeldereksemplarer) og 7 lydbøger, hvoraf 4 af dem var på engelsk.

Alle bøgerne er anmeldt her på siden.


Først var der Palle Vibes "Som ulve er færrest og får er flest". En anmelderbog, som gav smil på læben med sine ordspil, men som alligevel ikke faldt helt i min smag.

Så meldte jeg mig ind i en online læseklub på Facebook, der var i gang med at læse "Min mormor hilser og siger undskyld". Bogen var som sådan underholdende nok (omend utrolig langtrukken), og hvad der var endnu mere skuffende var, at da det kom til at man skulle diskutere bogen var der kun 1 mere end mig, der gad deltage. Da de andre kom til en uge senere havde jeg allerede mistet interessen.

"Fiend" af Peter Stenson var et uventet besøg i en apokalyptisk zombieverden med meth-misbrugere som hovedpersoner. Den var fascinerende og underholdende.

"Eliksiren" af Kristoffer Jakob Andersen havde jeg bemærket på Facebook, fordi den havde sådan et lækkert layout, hvilket den også havde, da jeg fik den i hænderne. Det er en børnebog, så den var hurtigt læst.

"Easy" af Tammara Webber var så skabelon-agtig at jeg fik lyst til at skære tænder, men alligevel kunne jeg bare ikke slippe den. Antihelten var absolut bedårende. ;-)

"The one plus one" af Jojo Moyes var en bog som jeg vidste ville gøre mig i godt humør. Den var hyggelig og skøn.

"I skyggen af Sadd" hørte jeg fordi jeg snart skal anmelde "I skyggen af Sadd 2" og derfor måtte jeg lige være opdateret. Overraskende god dansk krimi.

"Tre i krig" var 4 små børnebøger af Lene Møller Jørgensen som jeg anmeldte sammen med min datter, og som hun var meget begejstret for. Især da forfatteren efterlod en kommentar på bloggen var hun vildt stolt. :-)

April var også måneden hvor jeg endelig fik taget hul på "The Selection". Jeg har længe set de der fængende forsider og tænkt at jeg måtte læse dem, og jeg fik lyttet til "Udvælgelsen" og "Eliten på hhv. engelsk og dansk. Underholdende, men nok lidt tomhjernet læsning.

Og endnu en anmelderbog "Mit elendige liv" af Jesper Haghfelt. En fyldig historisk roman om munken Felix.

Det lyder af meget, men nogle af bøgerne var temmelig korte. I denne måned har jeg ikke haft en WOW-oplevelse, men har været godt underholdt.

Skal man kåre en vinder i sådan et recap-indlæg? Så tror jeg faktisk at det må være "Tre i krig" serien af Lene Møller Jørgensen. De var uventede for jeg har aldrig før set spændingsbøger for børn i den aldersklasse, der handlede om 2. verdenskrig. Spændende uden at det blev for grumt.
For mit eget vedkommende ... Så tror jeg faktisk at det var Jojo Moyes. Det var den jeg havde sværest ved at holde mig fra. :-)

Spændende at se hvad maj byder på ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar