mandag den 17. oktober 2016

Trials of death - Cirque du Freak - A Saga of Darren Shan #5 - Darren Shan

Jeg må indrømme at jeg er blevet helt bidt af serien her.

Ja, jeg ved godt at det er til børn. Ja, jeg ved godt at vampyrer er passé, men ...

det er jo forrygende det her. :-)

Eller ... det er jo ikke litteratur der vil sætte sig fast i hjernebarken for al evighed, men det er morsomt, det er underholdende og spændende. Og den formår at overraske selv den voksne læser. 

Læs ikke videre, hvis du ikke vil have spoilere til de foregående bøger.

Sidste bog standsede meget brat. Darren er taget med sin læremester, Hr. Crepsley, op til Vampire Mouintan, hvor vampyrgeneralerne og vampyrprinserne har til huse.
Hvert 12. år samles vampyrerne dér for at gøre status over den forgangne tid.

Her skal Hr. Crepsley også stå til regnskab for hvorfor han har taget en så ung dreng til sig som assistent, da det er meget ildeset, og med en logik, som jeg stadig ryster på hovedet af, så er det Darren, der skal bevise sit værd for at forsvare Hr. Crepsleys valg.

Darren skal undergå nogle prøver, som alle vampyrer skal gennemgå for at bevise deres værd, og det er ikke for børn.
Mange kommer grueligt galt af sted, mange dør endda, og hvis man IKKE gennemfører, er man ikke værdig som vampyr og bliver henrettet.

Så det er noget grumme udsigter den gode Darren Shan har, da han starter med at trække sin første prøve.

Nu vil jeg ikke afsløre hvad der sker her (selv om jeg jo bliver nødt til det, når jeg skriver omtalen om den næste), men I kan roligt læse den. Jeg synes det er en helt klar læseværdig serie, og vil forsøge at få fat i den på dansk til min datter. 
Jeg tror hun ville kunne lide den.


Blackstone Audio
Sider ca. 170 i bogform
Engelsk lydbog - 4 timer og 33 minutter - Oplæser Ralph Lister

Omtale:
Trials of Death is the second book of a grueling, threepart Darren Shan adventure. The trials: seventeen ways to die unless the luck of the vampire is with you. Darren Shan must pass five of these fearsome trials to prove himself to the vampire clan or face the stakes of the Hall of Death. But Vampire Mountain holds hidden threats. Sinister, potent forces are gathering in the darkness. In this nightmarish world of bloodshed and betrayal, death may be a blessing. Author Darren Shan’s vivid detail and original voice will continue to have young readers glued to their seats in horror.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar