onsdag den 10. maj 2017

Ting min søn skal vide om verden - Fredrik Backman

Efter at have læst selvhjælpsbogen "Orden i Kaos", var jeg vist ikke klar til at læse noget fiktivt, så jeg kastede mig over denne bog.

Jeg har tidligere stiftet bekendtskab med forfatteren i "Min mormor hilser og siger undskyld", som jeg både fandt voldsomt underholdende, men også meget irriterende på visse steder.
Jeg havde dog hørt virkelig meget godt om denne bog, som er en kærlighedserklæring til forfatterens søn.
Og en forklaring på mange af de mærkelige ting knægten måtte opleve i sin barndom.

Jeg kan især godt lide undskyldningen for at forfatterens (og dermed min) generation er nogle skvatnavler og vores forældres generation meget mere handlekraftige og effektive. Så effektive at de er "lige som schweizerknive med skægvækst". ;-)

Jeg smilede under det meste af lytningen af denne bog, og grinede endda højt, hvilket er ret sjældent, så den her kan anbefales til alle der vil have et lille uforpligtende humørløft, og især er den velvalgt, hvis du selv har børn. 

I hvert fald hvis du kan huske hvordan det var, da de var små, vil du hygge dig med kapitlet om lort. ;-)

Fem hjerter herfra.


Forlag: People's Press
Sider i trykt form: 175 sider
Hørt som dansk lydbog: 3 timer og 25 minutter - Oplæser: Torben Sekov

Omtale:
"Jeg vil godt sige undskyld. For alt det, jeg kommer til at gøre i de næste sådan cirka atten år. For alt det, jeg går glip af og alt det, jeg ikke forstår.” Ting, min søn skal vide om verden er en fars forsøg på at forberede sin søn på den verden, der venter. En bog med fabelagtig snak og rørende råd om hverdagens ulidelighed og livets højdepunkter. Om Ikea, mand(l)ighed, bilnøgler, fodbold, mødre, kvinder, kærester og plastikgiraffer. Og mest af alt om at forsøge at være en god far! Fredrik Backman tegner med stor komisk træfsikkerhed denne generations fædre og forældre. Med hudløs ærlighed og ubetinget kærlighed skriver Backman til sin søn, og det går direkte i hjertekulen, hvad enten du er far, barn, forælder eller bedsteforælder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar