fredag den 16. december 2016

Fangirl - Rainbow Rowell

Jeg var ellers i gang med Diana Gabaldons mursten "A fiery cross" på ca 1400 sider, men den holder jeg pause i lige nu.
Ikke at det normalt er noget jeg gør, men det blev bare for langsommeligt for mig.
Lige nu ved jeg så faktisk slet ikke om jeg kommer i gang med den igen, men så må det jo være sådan.

I stedet fik jeg lyst til at tage nogle små lettere bøger, og her faldt jeg i første omgang over Rainbow Rowells FANGIRL.

Og den er da søøød. :-) Jeg var vild med ELEANOR OG PARK af samme forfatter, og vidste - lige så snart jeg så FANGIRL - at jeg blev nødt til at læse den.
Jeg synes dog helt klart at ELEANOR OG PARK var meget bedre. Det socialrealistiske islæt slog mere igennem, og gjorde større indtryk end i denne her.

Men den her er absolut læseværdig. Eleanor er bare bedre. ;-)

Cath og Wren er tvillinger og har altid været uadskillelige. De bor sammen med deres far, da deres mor forlod dem for mange år siden, da hun følte hun skulle realisere sig selv.
Det har Cath aldrig tilgivet hende.
Hun og Wren har en fælles interesse: Simon Snow. En fiktiv karakter der i Rainbow Rowells verden er den samme som Harry Potter.
Alle er vilde med Simon Snow og Cath og Wren har sammen skrevet en masse Simon Snow fanfiction.

Men så skal de starte på college, og tingene forandrer sig væsentligt. 

Wren, der har trukket sig lidt tilbage, vil slet ikke bo sammen med Cath på kollegiet, hvilket Cath ellers havde forventet, men vil ud og more sig. Cath derimod, som er pinefuldt introvert, bliver noget overrumplet af college og sin nye værelseskammerat.

Hun får sig nogle drøje hug, ikke alene fra sin nye bofælle, men også fra sin lærer i kreativ skrivning, en ny skrivemakker og ikke mindst sin mor, der pludselig dukker op og gerne vil have kontakt igen.

Det er mere end Cath kan klare, og hun forsvinder ned i trygheden hos Simon Snow.

Men der er masser af lyspunkter, fx er der hendes bofælles kæreste, som virkelig forstår hende ...

Det her er en roman, der får en til at smile, og blive glad!


Forlag: Gyldendal Lyd
469 sider i trykt form 
Dansk lydbog - 13 timer og 21 minutter - Oplæst af Ida Cæcilie Rasmussen

Omtale:
Det er blevet tid til at Cath og hendes tvillingesøster Wren skal starte på college. Wren er den udadvendte af de to, hvorimod Cath er stille, indesluttet og nørdet.

Cath lever og ånder for fantasybøgerne om Simon Snow. Da de var små læste søstrene bøgerne sammen, de skrev fanfiction og de klædte sig ud som karakterene til filmpremieren. Wren er vokset fra Simon Snow og sin nørdede fortid, men Cath nægter at følge trop. Men er der plads til Simon Snow i Caths nye collegeliv?

I "Fangirl" har Cath en sur roommate med en sød kæreste, der hele tiden er i nærheden. Hun har en lækker klassekammerat, som kun vil tale om undervisningen. Og hun kan ikke lade være med at bekymre sig om sin far derhjemme.

"Fangirl" en en fantastisk og undeholdende historie om venskab, kærlighed, fangirling og college, skrevet af forfatteren bag "Eleanor & Park".



Ingen kommentarer:

Send en kommentar