onsdag den 23. november 2011

Emma - Jane Austen

Jeg har altid hørt at man på et eller andet tidspunkt skal forbi Jane Austen. Helst "Fornuft og følelse" eller "Stolthed og fordom".

Nu var det så lige Emma, der lå i bogkassen på biblioteket og var til salg til en tier, så derfor var det den, der røg med mig hjem. Den ryger så lige så hurtigt ud igen.

Nu kan jeg tillade mig det, da forfatteren er død, men mage til kedsommeligt, intetsigende bavl skal man da lede længe efter.

Jeg er godt med på at Jane Austen var en ugift præstedatter der levede et stilfærdigt liv i de højere kredse, men hvis de samtaler fra bogen er et repræsentativt udsnit af det der skete i hendes eget liv, så forstår jeg faktisk godt at hun kun blev 42 år gammel.

Nåh, den er så læst, og jeg har gjort min borgerpligt.

Næste projekt: Carina Evytt : Jack the Rippers lærling (trænger til at myrde nogen efter denne omgang)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar