søndag den 28. august 2016

Tunnels of Blood - Cirque du Freak - The Saga of Darren Shan #3 - Darren Shan

Det er faktisk ved at være længe siden (op til flere dage) at jeg afsluttede denne bog, og den er allerede ved at fortage sig i min hukommelse.

TUNNELS OF BLOOD er den 3. del i Darrens Shan saga om hans liv som halvvampyr og assistent for vampyren Mr. Crepsley.

I denne bog får Mr. Crepsley uventet besøg af sin gamle ven, vampyren Gavner Purl, en vampyrgeneral, og Darren er selvfølgelig ved at gå ud af sit gode skind af nysgerrighed.
Efter det korte besøg meddeler Mr. Crepsley at de skal rejse bort fra cirkusset et stykke tid, men ikke hvorfor.

Darren får overtalt Mr. Crepsley til at han må tage sin ven, slangedrengen Evra med, for at han ikke skal kede sig og finde på unoder mens Mr. Crepsley er væk på de hemmelige opgaver som Gavner Purl har indviet ham i.

Men som i de foregående bøger, går det hele selvfølgelig en smule galt. Igen fordi Darren overhovedet ikke stoler på Mr. Crepsley og derfor beslutter sig for at tage sagen i egne hænder og dermed forplumre det hele.

Og jeg må indrømme at det begynder at irritere mig. Ja, vi har fattet at træls at være halvvampyr i en ung alder, og ja, vi forstår også godt at Darren nærer stor mistillid til Mr. Crepsley, men omvendt så har Mr. Crepsley aldrig udvist de morderiske tendenser, som Darren mistænker ham for i denne bog.
Altså vampyren har aldrig så meget som slået en flue ihjel, og nu skulle han have tømt 6 mennesker for blod og ladet dem ligge i en tom lagerbygning?

Dybt suk.

Men ... get over it, Anika. Det her er børnebøger, og det er selvfølgelig meningen at Darren skal blive ved med at forplumre det hele, men ... suk ... motivationen måtte gerne være en anden.
Det er nok bare mig.

Og alligevel ... siger jeg og ryster på hovedet af mig selv ... påtænker jeg at læse videre. Nu skal jeg da næsten lige se hvad der så kommer til at ske, men omvendt ... hvis Darren opfører sig lige så åndssvagt i den næste bog, så kan det godt være at det bliver den sidste.

Der kommer dog lige til at gå noget tid, for jeg er lige gået i gang med Diana Gabaldons "Drums of Autumn", der varer 44 timer (over 1000 sider), så det bliver nok ikke i denne uge. :-)

Jeg giver denne sølle 2 hjerter (burde være 2½), for der var flere ting, der irriterede mig ved den.


Forlag: Blackstone Audio
Sider: 176
Engelsk lydbog - 4 timer og 37 minutter

Omtale: 
Halfvampire Darren and his new friend are on the hunt for a monster in the third installment of New York Times bestselling Saga of Darren Shan series. Darren, the vampire’s assistant, gets a taste of the city when he leaves the Cirque du Freak with Evra the snakeboy and Mr. Crepsley. When corpses are discovered corpses drained of blood Darren and Evra are compelled to hunt down whatever foul creature is committing such horrendous acts. Meanwhile, beneath the streets, evil stalks Darren and Evra, and all clues point to Mr. Crepsley. Can they escape, or are they doomed to perish in the tunnels of blood?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar