fredag den 29. juli 2016

A leaf on the wind of all Hallows - An Outlander novella - Diana Gabaldon

Diana Gabaldon reveals what really happened to Roger MacKenzie Wakefield's parents. 

Orphaned during World War II, Roger believed that his mother died during the London Blitz, and that his father, an RAF pilot, was killed in combat. 

But in An Echo in the Bone, Roger discovers that this may not be the whole story. Now, in 'A Leaf on the Wind of All Hallows,' readers finally learn the truth.


Som jeg skrev i det foregående indlæg, så bruger jeg ventetiden (at Storytel eller Mofibo får nr. 4 i Outlanderserien som lydbog) på at lytte til noget af det følgelitteratur som Diana Gabaldon har skrevet.

Den sidste jeg læste (Lord John and the plague of zombies) passede perfekt efter bog nr. 3 (Voyager), men denne her burde jeg nok have ventet med at læse til senere. Jeg synes jeg har set nogen kalde den 8½, så kronologisk kommer den nok lidt senere.

Allerede i bog nr. 1 møder vi den lille Roger Wakefield som biperson, da Claire og hendes første mand Frank besøger Pastor Wakefield.
I bog nr. 3 møder vi så den voksne Roger Wakefield, da Claire og hendes datter Brianna vender tilbage til Skotland.

I denne novellette hører vi historien om Rogers forældre, der begge døde under 2. verdenskrig, hvorpå Roger blev adopteret af pastor Wakefield.
Det er blevet Roger fortalt at hans far - der var pilot - døde under en mission, men faktisk var det ikke det, der skete. Hans far nåede tilbage til Storbrittanien, til Skotland, men forsvandt der under mystiske omstændigheder.

Igen var det sjovt at følge bipersonerne i Outlander-sagaen, men denne her fangede mig ikke så meget som Lord John and the plague of zombies. Jeg håber på flere Lord John historier. :-)

Forlag: Random House Publishing Group
Sider: 59

Engelsk lydbog: 1 timer og 56 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar