søndag den 26. juni 2016

The vanishing season - Jody Lynn Anderson



Girls started vanishing in the fall, and now winter's come to lay a white sheet over the horror. 
Door County, it seems, is swallowing the young, right into its very dirt. 
From beneath the house on Water Street, I've watched the danger swell. The residents know me as the noises in the house at night, the creaking on the stairs. I'm the reflection behind them in the glass, the feeling of fear in the cellar. 
I'm tied—it seems—to this house, this street, this town. I'm tied to Maggie and Pauline, though I don't know why. 

I think it's because death is coming for one of them, or both. 
All I know is that the present and the past are piling up, and I am here to dig. I am looking for the things that are buried. 


Altså, jeg vil da ikke ligefrem påstå at jeg har været heldig med de blå/turkis bøger. Ud over dem jeg har valgt ud, har jeg startet på en 3-4 stykker, som jeg slet ikke har nævnt herinde, og som jeg trak stikket på allerede inden de første 5 minutter.
Det er måske hårdt, men livet er for kort til bøger (eller oplæsere) som man ikke magter.

Og denne skulle jeg nok også have sprunget over. Ikke fordi oplæseren var dårlig eller noget, men ... åh du godeste, hvor var den langsommelig. Der sker så at sige intet, der er værd at hidse sig op over.
Selv i scener, hvor der ellers kunne have grobund for at få læseren ud på kanten af stolen, skete der bare ikke nok. Der er ellers både ildebrand, mordere, dødscener, drukningsfare osv osv osv, men jeg gabte mig hele vejen igennem dem, og i de sidste 2 timer, spolede jeg endda fremad af og til.

Personerne er også virkelig irriterende. Hovedpersonen Maggie, som er flyttet til den lille flække fra Chicago, er så intetsigende at jeg dårligt nok lærte hende at kende. Nabopigen Pauline er bare en forkælet rigmandstøs, som selvfølgelig er gudesmuk og Liam, som ellers havde noget potentiale, er bare en slatten hundehvalp.

Nej, den burde jeg vist ikke have spildt tid på.

Forlag: Harper Collins
Sider 247
Engelsk lydbog - 6 timer + 41 minutter








Ingen kommentarer:

Send en kommentar