torsdag den 4. februar 2016

Stories I only tell my friends - Rob Lowe

A wryly funny and surprising moving account of an extraordinary life lived almost entirely in the public eye.

A teen idol at fifteen, an international icon and founder of the Brat Pack at twenty, and one of Hollywood's top stars to this day, Rob Lowe chronicles his experiences as a painfully misunderstood child actor in Ohio uprooted to the wild counterculture of mid-seventies Malibu, where he embarked on his unrelenting pursuit of a career in Hollywood.

The Outsiders placed Lowe at the birth of the modern youth movement in the entertainment industry. During his time on The West Wing, he witnessed the surreal nexus of show business and politics both on the set and in the actual White House. And in between the deft and humorous stories of the wild excesses that marked the eighties, leading to his quest for family and sobriety.

Never mean-spirited or salacious, Lowe delivers unexpected glimpses into his successes, disappointments, relationships, and one-of-a-kind encounters with people who shaped our world the last twenty-five years. These stories are as entertaining as they are foregettable.



Jeg har egentlig aldrig læst biografier før. Jeg plejer at holde mig langt væk fra dem, men efter at jeg har opdaget lydbogsmediet og at mange selvbiografier er indlæst af personen selv, så tiltaler de mig faktisk.
Der er noget meget intimt og direkte over det, og det kan jeg virkelig godt lide.

Og så lige Rob Lowe, jeg havde et virkelig hårdt teenagecrush på ham efter jeg så ham første gang i The Outsiders, som virkelig gjorde indtryk på mig. Selvfølgelig først og fremmest bogen, som jeg også genlæste for ikke så lang tid siden. Men også filmen, som var spækket med nye, lækre skuespillere, som blev toneangivende i de film vi så i mange år fremover.

En af dem var Rob Lowe, som måske ikke har gjort det så stort som Tom Cruise, men som faktisk har været aktiv i alle årene efterfølgende (noget som jeg faktisk ikke lige var klar over), og det var spændende at høre om både hans liv og debut i The Outsiders, men også hvordan han jagtede de næste film, både dem han fik, og dem han ikke fik.
Han er ikke bleg for at beskrive både successer og fiaskoer, og han gør det på en sympatisk og spændende måde.

Jeg kan vældig godt lide den og har også været underholdt af den, men den vil omvendt nok ikke blive hængende ret længe i min gennemhullede hukommelse, så den må nøjes med 3 hjerter. :-)

Og med denne her fik jeg også lige streget endnu et punkt på min læseudfordring for 2016.

Forlag: Griffin
Sider: 308
Lydbog på engelsk - 9 timer og 10 minutter




3 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ups, vi tager den lige igen denne gang uden tastefejl...

      For mig fungere det også kun med disse kendis biografier, hvis jeg lyttet dem som lydbog fortalt af forfatteren selv. De giver altså noget helt personligt til det fortalte.

      Jeg har lige lyttet til Wildflower af Drew Barrymore, den var overraskende god. Rob Lowes to bøger havde jeg faktisk helt glemt var på min To-Listen-To-liste ;)

      Slet
    2. Det kan hurtigt gå lidt for stærkt på tasterne. ;-) DET kender jeg. :-)

      Nu har jeg faktisk kun lyttet til to; Rob Lowes her og Corey Taylors fortællinger om hans møder med spøgelser. Og i begge tilfælde var det med dem selv som oplæsere, hvilket gør noget helt specielt!

      Drew Barrymores har jeg selv tænkt at jeg ville høre, da jeg opdagede den inde på Mofibo. :-)

      Men det er da kun den ene af Rob Lowes, der er på Mofibo, ikke?

      Slet