lørdag den 19. september 2015

Den forkerte død - Den store Djævlekrig #3 - Kenneth Bøgh Andersen

Filip bliver ved et skæbnesvangert uheld skyld i, at en dreng dør. Han vender tilbage til Helvede for at hente ham tilbage til livet og hans rigtige død, således at skæbnen kan blive genoprettet.

Men i Helvede har meget forandret sig. Mange djævle har vendt Lucifer ryggen, efter de i Dødens Terning (Bog nr. 2) blev frataget deres udødelighed, og rygtet vil vide, at de uden for Helvedes sorte mure er ved at forme en hær, der skal styrte Djævelen fra tronen.
Sammen med hundjævelen Satina indleder Filip sin sælsomme og farefulde færd, der bringer ham både til den mørke del af Hades og til Paradis, hvor han møder Himlens og Jordens skaber.



Egentlig ville jeg gerne nøjes med at give denne bog 3½ stjerne, for jeg synes ikke at den helt kommer op på højde med de andre.

Bogen handler selvklart meget om Søren (drengen der dør) og Filips eftersøgning af ham i de forskellige underverdener. Men nu hvor jeg er godt i gang (og næsten færdig) med bog nr. 4, så kan jeg jo godt se formålet med det.
Informationer som man får i bog nr. 3 er vigtige i bog nr. 4, så det giver selvfølgelig mening, men jeg syntes at den var lidt lang tid om at komme i gang.
Til gengæld øgede den farten betragteligt i slutningen og da Kenneth Bøgh Andersen med sin dommedagsstemme sagde "fortsættes", hoppede jeg direkte videre til nr. 4.

Jeg er stadig vild forfatterens oplæsning af bogen. Han betoner den de helt rigtige steder og er en fantastisk god oplæser.

Fnis, og så er den altså morsom. På et tidspunkt ringer Lucifer til Asgård og får fat i Heimdal. Det er ikke ofte der er kontakt med dem, for det er ikke så mange sjæle, der skal den vej.
Heimdal spørger; "Lucifer hvorfra?"
Hvortil Lucifer råber (og her råber forfatteren også i lydbogen).
"Ja, fra Helvede, for helvede!"

Fnis. Barnlig humor, men det er morsomt. 

Forlag: Høst & Søn
ISBN: 978-87-6381072-2
Sider: 321
Lydbog


Ingen kommentarer:

Send en kommentar