mandag den 28. september 2015

A funny thing happened on the way to heaven - Corey Taylor

Corey Taylor has seen a lot of unbelievable things.

The Grammy Award-winning singer of Slipknot and Stone Sour's curiosity has drawn him into situations that would've sent most people screaming scared and running for the hills. Corey's ballsy enough to go into the darkness and deal with the consequences though.
As result he's seen ghosts up close and personal, whether it be while combing through an abandoned house in his native Iowa as a child or recording an album in the fabled Houdini Hollywood Hills mansion. He's also got the memories (and scars) to prove it.
For some reason, he can't seem to shake these spectral stories, and that brings us to this little tome right here ...

At the same time, being an erudite, tattoed, modern Renaissance Man, he never bought into the whole God thing. Simply put, he's seen ghosts, but he hasn't seen Jesus. Corey especially can't find a reason why people do the insane things they do in HIS name. That's where everything really gets interesting.

His second book, "A Funny Thing happened on the way to Heaven", compiles Corey's most intimate, incredible and insane moments with the supernatural. His memories are as vivid as they ar vicious. As he recounts these stories, he questions the validity of religious belief systems and two-thousand-year-old dogma. As always his rapid-fire writing, razor sharp sense of humor, unbridled honesty, and cosy anecdotes make quite the case for his point. You might end up believing him or not. That's up to you, of course. Either way, you're in for a hell of a ride.


Jeg havde faktisk ikke rigtig nogen forventninger til denne bog. Jo, jeg vidste at Corey Taylor var forsanger i Slipknot og Stone Sour, og kan rigtigt godt lide hans stemme, men derudover kender jeg intet til hans evner til at formulere sig.
Derfor blev jeg ret (behageligt) overrasket over at han både var skarp, intelligent og velformuleret. Ja, og vittig. 
Der var flere gange i løbet af bogen, hvor jeg måtte trække på smilebåndet eller fnise lidt, hvilket altid er lidt underligt når man hører lydbøger, mens man handler. :-)

Derudover så var det faktisk befriende at høre et talesprog som var totalt renset for "gode manerer". Han bandede sig igennem (det er Corey Taylor selv der står for lydsporet), lavede lydeffekter og det var som sagt rigtig underholdende.

Jeg var faktisk heller ikke helt klar over hvad bogen handlede om. Jeg troede det var en selvbiografisk roman om hans tid med musikken, men den viste sig faktisk at handle om spøgelser.

Tilsyneladende har Corey Taylor gennem meget af sit liv har møder med "det ukendte". Han er stødt på spøgelser ved uheld, men har også opsøgt såkaldte hjemsøgte huse for at komme til bunds i sagen, og han har egentlig nogle meget interessante teorier omkring masse og energi, der kunne udgøre sjæl/spøgelser. Også nogen der lyder ret plausible.

Jeg er totalt enig med ham omkring hans betragtninger af religion. Dem, der kender mig, ved at jeg hader organiseret religion. Folk må tro hvad de vil, men de skal holde det for sig selv, og det er uanset hvilken religion vi taler om.

Spøgelser er en anden sag, og da jeg ikke selv nogensinde er stødt på nogen, må jeg bare holde sindet åbent og afvente og se om der nogensinde dukker noget op. Skulle der gøre det, ville jeg sikkert sk*** grønne grise, men det er så en anden sag.

Det er egentlig en modig bog. Corey Taylor er en kendt person inden for sit felt, og kan risikere at miste mange fans på sine meget bastante udemeldinger (that is hvis der er nogen i Bibelbæltet der hører Slipknot). :-) Men som han siger; "Believe me, or not. I don't give a fuck."

Bogen her var sjov og anderledes, og jeg er glad for at jeg stødte på den. Nu skal jeg have fundet hans andre bøger, så jeg kan høre dem også.

Forlag: Perseus Book Group
ISBN: 978-030682164-6
Sider: 233
Engelsk lydbog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar