søndag den 25. maj 2014

Kaptajn Underhyler og Tippe Tissetrusses Titaniske Trusler - Dav Pilkey

Bagsidetekst:
Da vi sidst sagde farvel til Jimmy og Otto, var de på vej i fængsel. Og hvad kan være værre end at tilbringe resten af livet bag tremmer? Det skulle da lige være at blive bortført fra fængslet af en tidsrejsende tyran ved navn Tippe Tissetrusse.
Drengene tager tilbage til de sorgløse dage i børnehaven, før Jimmy og Otto måtte kæmpe mod gale videnskabsmænd og rumvæsencafeteriedamer. Til gengæld står de over for bøllen Kenneth, der er nevø af deres afskyelige skoleinspektør Knold, som ikke aner en pind om, hvem han også er. Og eftersom Jimmy og Otto ikke opfinder Kaptajn Underhyler før fjerde klasse må de selv klare bøllen, kun ved hjælp af deres egne geniale hjerner ...

Denne her røg lige ned mellem alt det seriøse jeg ellers læser, men det var også fordi jeg læste den højt for min datter.
Det gør jeg selvfølgelig med mange bøger, men det her er aller første gang at min datter på den måde har tryglet mig om at læse, læse og læse ... Hun har storgrinet, når jeg har forsøgt at udtale Tippe Tissetrusses navn om og om igen, og hun er dybt underholdt af Kaptajn Underhyler og Professor Blé.

Der er illustrationer på hver side, hvilket gør højtlæsningen levende, og det er varieret imellem tegneseriestil og almindelige illustrationer, samt der var enkelte passager, hvor man skulle "flappe" mellem siderne, så det næsten lignede en tegneserie.
Min datter var enormt betaget.

Historien var måske lige vel avanceret for hende (hun er seks), da det var med tidsrejser og deres paradokser, men hun var alligevel godt med.

Så hvis nogen ønsker en opskrift på en god børnebog, så læs "Kaptajn Underhyler". Den tog kegler hos os i hvert fald. :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar