torsdag den 15. december 2011

Alexandria forbindelsen - Steve Berry

Det var jo klart at jeg måtte have denne med hjem fra biblioteket. Jeg kan rigtig godt lide den nye spændingstrend der har rødder i de historiske facts.

Og nu da jeg selv har nørdet rundt i Alexandria i forbindelse med ptolemæer-bøgerne, så var biblioteket i Alexandria som en magnet for mig. :-)

Men der stopper begejstringen så også.

Du godeste for en klicheramt bog. Sprogbruget er utroligt dårligt, og cliffhangerne er forsøgt dramatiske men bliver bare latterlige at se på.

Hvorfor læste jeg så alligevel alle 480 sider igennem, når jeg allerede tidligt sad og sukkede over de dårlige sprog?

Som sagt er jeg jo en sucker for de romaner med rødder i historien, og denne er jo ingen undtagelse.

Jeg kan lide spekulationerne omkring Alexandria biblioteket, hvor fantastiske de så end var. Selve personerne var stereotype, forudsigelige, kedelige og selv om man skulle hænge i uvished om hvem der egentlig stod bag hele miseren, så var det jo egentlig så inderligt ligegyldigt.

Denne forfatter kommer jeg ikke til at læse mere af.

Næste bogprojekt(er): "Skriv din satan" & "Tænk på et tal" (alt efter hvilken én af dem jeg først bliver færdig med)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar