mandag den 21. juni 2010

Den niende indsigt - James Redfield

Som sagt har jeg et par flyttekasser med påskriften "Ulæste bøger", som jeg er ved at gå igennem. Jeg havde tit hørt titlen, men uden egentlig at vide hvad det drejede sig om.

Nu kan jeg så forstå at den næsten startede en hel bevægelse omkring de tanker og teorier, der er fremsat i bogen.

Det er også en dejlig filosofi, der bliver fremlagt, omend lidt utopisk, især den sidste indsigt.

Nu vil jeg ikke afsløre noget her, men langt hen ad vejen kunne jeg godt se den større sammenhæng, men i en kapitalistisk verden som denne, tror jeg desværre ikke på den.

Og hvor jeg så virkelig står af, er bestillingskuponen bagerst i bogen hvor man kan få nyhedsbreve for kun 50,- dollars. Tssshh ...

En anden ting ... nu ved jeg godt at nogle af indsigterne handler om at der ikke findes tilfældigheder, og dermed får man præsenteret tingene i den takt man er klar til dem, men det gør det altså også en anelse nemt for forfatteren. Vi andre kæmper med at få plausible spring, mens han bare klistrer dem på, og kalder dem en del af skæbnen.

Det er godt luret. :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar